Friday, October 9, 2009

Kembali

Rasa agak kekok juga nak mulakan tulisan ini, bukan apa cuma dah lama tak buat posting. Saya masih lagi seorang trader kecil-kecilan, tetapi komitmen lain lebih dapat tumpuan dan tak dapat lah memberi sumbangan yang tak seberapa ini. Lagipun pandangan saya telah beralih lebih ke pasaran lain ia itu forex.

Bukan tak mahu pasaran tempatan, tetapi rasanya lebih sedap memberi tumpuan kepada forex, pasaran yang susah sekali nak dimanipulasikan. Jika analisis kita menjadi, maka peluang untuk mengaut keuntungan memang ada, tidak seperti sesetengah pasaran contohnya pasaran kita, analisis menjadi tetapi ia jadi disebaliknya, macam ada benda yang menguasainya -- ini cuma pendapat saya sahaja atau mungkin analisis saya yang bercelaru, sebilangan dari kawan-kawan saya mempunyai pendapat yang sama.

Walau apa pun saya tetap akan memberi pandangan dan analisis tentang pasaran tempatan juga, tetapi tidaklah sesekerap dulu dan mungkin akan ditumpukan lebih kepada pasaran stoks dan juga forex. Saya akan tetap memberi pandangan dan akan terus memberi pandangan sekurang-kurangnya untuk diri saya sendiri kerana itulah salah satu fungsi blog sesungguhnya. Jumpa lagi dilain posting, bye.

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online